close

老歌了 我想大家也是一點也不陌生了吧

突然一個很想寫 就 花了15分鐘把他寫完了

很多的情緒與力量 這首歌 一向如此

找個沒有人的地方 廁所、房間、樓梯 都好 戴上你的耳機

閉上眼 想想最近的不如意 最近發生的每一件事...

如果準備好了 就一起邊聽邊哭吧

(第一次用手機發文,格式可能不太好看,敬請見諒)

 


 

Coldplay - Fix You / 酷玩樂團 - 修補你的心

%E6%9C%AA%E5%91%BD%E5%90%8D

 

When you try your best, but you don't succeed

當你使勁全力 卻付之一炬

When you get what you want, but not what you need

當你得到外在虛榮 而非內在的需求

When you feel so tired, but you can't sleep

當你筋疲力竭 卻無法入眠

Stuck in reverse

掉入回憶的漩渦

 

And the tears come streaming down your face

而當你的淚 緩滑過雙頰

When you lose something you can't replace

當你無法填滿 失去的空缺

When you love someone, but it goes to waste

當你深愛著某人 卻成徒然

Could it be worse?

還能再更糟嗎?

 

Lights will guide you home

我會盡力燃燒照亮 你回家的道路

And ignite your bones

燃起你骨子裡的倔將

And I will try to fix you

並修補你殘破的心

 

And high up above or down below

當你在人生的巔峰或谷底

When you're too in love to let it go

當你愛的太深而無法放手

But if you never try you'll never know

如果你從未跨出第一步 你就不會知道

Just what you're worth

知道你值得多少的美景

 

Lights will guide you home

我會盡力燃燒 照亮你的道路

And ignite your bones

燃起你深在骨子裡的倔將

And I will try to fix you

並修補你殘破不堪的心

 

Tears stream down your face

眼淚緩滑過你的雙頰

When you lose something you cannot replace

當你怎麼也無法 填補失去的那塊空白

Tears stream down your face and I

當眼淚潸然劃過你的雙頰 而我...而我...

Tears stream down your face

眼淚緩滑過你的臉龐

I promise you I will learn from my mistakes

"我發誓我絕不會重蹈覆轍"

Tears stream down your face and I

眼淚滑過你的雙頰 而我...

 

Lights will guide you home

我會盡力燃燒照亮你的道路

And ignite your bones

燃起你骨子裡的倔將

And I will try to fix you

並修補你殘破的心

 


 

更多資訊:

西洋知音Facebook

西洋知音YouTube

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    Piers 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()