I think I need a sunrise

I'm tired of a sunset.

 

是否有這樣的經驗

在某人離開了你的生命之後 你卻仍處處見到"他"的痕跡

連逛個街 看個電影 甚至吃個早餐 每個地方都有你和他曾經的身影

有時連自己說話的方式 都是受那已經不在了的"他"影響 你突然覺得你們好像

好想他 但他永遠回不來了

 

而你開始想著 想離開這個地方 這個有著你們身影的城市 以免你又不小心的想起"他"

動身吧 搬到沒人認識你的地方 然後 重新開始生活

或許這樣你可以開心的活著

 


 

Augustana - Boston / 奧古斯塔納樂團 - 波士頓

 

 

In the light of the sun

逆光的光輝下

Is there anyone?

有誰在嗎?

Oh, it has begun

故事 是這麼開始的

 

Oh, dear, you look so lost

嘿親愛的 你看起來像迷失的小孩

Your eyes are red when tears are shed

眼角泛紅 淚仍掛在臉龐

The world you must have crossed, you said

你說著 一定要跨越這片徬徨

 

You don't know me, you don't even care

你根本不了解我 而你也不在乎

Oh yeah, you said

噢 你說著

You don't know me, and you don't wear my chains

你根本不在乎我 連我送的項鍊都不想戴

Oh yeah

 

Essential yet appealed

內心呼喊著

Carry all your thoughts

帶著你所有的念頭

Across an open field

穿越那遼闊的草原

 

When flowers gaze at you

當花朵們凝視著你

They're not the only ones

他們並不是唯一

Who cry when they see you

開始哭泣的人

You said

你說道

 

You don't know me, and you don't even care

你不懂我 你也不在乎

Oh yeah, you said

噢 你說

You don't know me, and you don't wear my chains

你不知道我在想甚麼 也不想戴上我送的項鍊

Oh yeah

噢...

 

She said, I think I'm going to Boston

她說: 我想去一趟波士頓

I think I'll start a new life

在那開始一段新的生活

I think I'll start it over

想要一切從新開始

Where no one knows my name

在那沒人認的出我的地方

 

I'll get out of California

我要離開加州

I'm tired of the weather

厭倦了這裡的天氣

I think I'll get a lover

我想我會找到一位愛人

I'll fly 'em out to Spain

並一同旅遊西班牙

 

I think I'll go to Boston

我想我會搬去波士頓

I think that I was tired

我應該只是疲倦了吧

I think I need a new town

我想我需要一個新鎮

To leave this all behind

把一切傷痕拋諸腦後

 

I think I need a sunrise

我想我需要一道曙光

I'm tired of a sunset

我受夠了總是在看日落

Here it's nice in the summer

這裡的夏天很舒服

Some snow would be nice, oh yeah

偶而下點雪也不錯 噢

 

You don't know me, and you don't even care

你不懂我 而你也不在乎

Oh yeah

 

Boston

波士頓

Where no one knows my name

那沒人認的出我的地方

No one knows my name

沒人知道我

No one knows my name

沒人了解我

 

Boston

波士頓

Where no one knows my name

沒人了解我

 


 

 

更多資訊:

西洋知音Facebook

西洋知音YouTube頻道

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    Piers 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()