這首歌可以算是 PRISM裡我最喜歡的了

簡單的歌詞 說盡了滿滿都是人生中"把握時光"的道理

不管是愛人、朋友、家人 我們都要把握時光 和他們好好的相處

 

當你到達了人生的終點線時

你會想要 多一些的時光嗎...?

又或者 你可以很自信的說:「我已毫無遺憾!」呢?


Katy Perry - This Moment / 凱蒂‧佩芮 - 此時此刻

 

 

Can you tell me, who called the race?

你可知道 是誰先開啟了這場比賽?

Can anyone stay in one place?

又有誰可以佇足不前嗎?

And when you get to the finish line

而當你到達了終點線

Will you wish for more time?

你會渴望 多一些的時光嗎?

But see, one day

想想 某天

One day you will

某天你會的

But maybe one day you will find

或許有一天 你會理解的

That you just can't push rewind

時間是無法倒轉的

 

All we have is this moment

我們擁有的 僅是此時此刻

Tomorrow's unspoken

明日皆是未知數

Yesterday is history

昨日已成過去式

So why don't you be here with me?

那你怎麼不在這陪伴著我?

All we have is this moment

我們僅有此時此刻

To put a love into motion

讓我們的愛開始升溫

Yesterday is history

昨日已是歷史

So why don't you be here with me?

你怎麼不在我身邊陪著我?

Be here with me now

在我的身邊...

 

Do you ever think that, we're just chasing our tails

你曾想過嗎? 我們不過是盡力抓住時光的尾巴

Like life is one big fast treadmill

就像生命是一份枯燥乏味的工作

And we pop what is prescribed

我們皆是循規蹈矩罷了

If it gets us first prize

但如果人生是場真實的比賽呢?

But you know who I, who I think will win

但你知道我 我覺得誰會贏嗎?

Are the ones that let love in

是那些願意敞開心胸的人們呢

Are the ones that take the time

或是那些把握光陰的人們呢

 

All we have is this moment

我們擁有的 只是此時此刻

Tomorrow's unspoken

明日皆是未知數

Yesterday is history

昨日已成過去式

So why don't you be here with me?

那你怎麼不在這陪伴著我?

All we have is this moment

我們僅有此時此刻

To put a love into motion

讓我們的愛開始升溫

Yesterday is history

昨日已是歷史

So why don't you be here with me?

你怎麼不在我身邊陪著我?

Be here with me now

在我的身邊...

Be here with me now

在我的身旁...

 

Cause the future is right now Right in front of you

那未來 現在正攤開在你的眼前

Don’t let the clock, the clock tell you what to do

別讓時間來逼迫 指使你該怎麼做

Our future is right now I’m in front of you

我們的未來 現在正為我們展開

Baby, don’t blink and miss this moment

噢 別一眨眼就錯失了這一刻

 

This moment

此時此刻

Tomorrow's unspoken

明日皆是未知數

Yesterday is history

昨日已成過去式

So why don't you be here with me?

那你怎麼不在這陪伴著我?

All we have is this moment

我們僅有此時此刻

To put a love into motion

讓我們的愛開始升溫

Yesterday is history

昨日已是歷史

So why don't you be here with me?

你怎麼不在我身邊陪著我?

Be here with me now

在我的身邊...


 

翻完已是滿滿的情緒... :( 

想起好多好久以前的人們

再看看現在還在身邊的人們

突然好想抱著誰大哭一頓

 

怎麼 人們一個接著一個的 都不在自己身邊了...

 

更多資訊:

西洋知音Facebook

西洋知音YouTube頻道

arrow
arrow
    全站熱搜

    Piers 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()