close

很久以前就很想翻這首歌了

是一首非常非常有力量的歌 很能帶給人希望

 

從這張專輯的主打歌Raging Fire 到這首 Unpack Your Heart 都是很有力量的歌

可見Phillip在發這張專輯前 經歷了不少人生的試煉 進而希望自己可以帶給大家力量

就像這張專輯的名稱一樣 "Behind The Lights"

這是關於鎂光燈後 較內心 較私人的故事。

 


 

Phillip Phillips - Unpack Your Heart / 菲利·飛力普 - 卸載心防 (*=註解)

 

Meet me where the sunlight ends

到陽光黯淡之地來見我吧

Meet me where the truth never bends

到真理不敗之地來見我吧1

Bring all that you're scared to defend

帶上你不敢面對的事一起來

 

And lay it down when you walk through my door

並在你穿越我的門時 把它放下吧

Throw all of it out on the floor

把它們 全都丟在地上吧

Your sorrow, your beauty, your war

你的悲傷 你的美麗 你的掙扎

I want it all, I want it all

我全都要 我全都想聽

 

Bring your secrets, bring your scars

帶上你的祕密 你的傷痛

Bring your glory, all you are

帶上你的榮耀 最真實的你

Bring your daylight, bring your dark

帶上你的光彩 你的黑暗

Share your silence

說出你的沉默

And unpack your heart

並卸載你的心防

 

Show me something the rest never see

讓我看看 你不曾展現出的一面

Give me all that you hope to receive

說出那些你僅存的 渴望奢求2

Your deepest regret dies with me

我會將你最深的遺憾拿走

 

The days when you stumble and fall

那些你踉蹌摔跌的日子

The days when you grind to a crawl

那些你咬緊牙關撐過的日子3

The treasure that hides behind your walls

那些你藏在背後的寶藏4

I want it all, yeah I want it all

我全都想要 我全都想聽

 

Bring your secrets, bring your scars

帶上你的祕密 你的傷痛

Bring your glory, all you are

帶上你的榮耀 最真實的你

Bring your daylight, bring your dark

帶上你的光彩 你的黑暗

Share your silence

說出你的沉默

And unpack your heart

並卸下你的心防

And unpack your heart

並卸下你的心防

 

Oh, I'm on your side

噢 我是挺你的

So shed your shadow

擦去你的陰影

And watch it rise

並看著光明上升吧!

 

Oh, I'm on your side

噢 你還有我

So shed your shadow

拭去你的陰影

And watch it rise

並注視光明上升

Into your darkness

走入你的黑暗中

I'll shine a light

我會點亮你的道路

 

Bring your secrets, bring your scars

帶上你的祕密 你的傷痛

Bring your glory, all you are

帶上你的榮耀 最真實的你

Bring your daylight, bring your dark

帶上你的光彩 你的黑暗

Share your silence

說出你的沉默

 

Bring your honor, bring your shame

帶上你的榮耀 你的恥辱

All your madness, I will tame

你所有的憤怒 我會承受下來的

Won't you lay down, down your guard

你不會卸下 你的保護色嗎?

Share your silence

說出你的沉默

And unpack your heart

並卸載你的心防吧!


 1  Meet me where the sunlight ends / 到陽光黯淡之地來見我吧  Meet me where the truth never bends / 到真理不敗之地來見我吧

此兩句 "陽光黯淡"指的是"當你的人生面臨瓶頸時 來找我吧" "真理不敗"意思是"我絕對會幫助你 我一定會站在你這一邊的!所以別擔心 就來找我吧!"

2  Give me all that you hope to receive / 說出那些你僅存的 渴望奢求

all that you hope to receive 指的是 "在經歷過這些不信任 這些傷痛 這些瓶頸之後 你雖然把自己偽裝起來 但內心仍想要得到的東西"

3  The days when you grind to a crawl 原本想翻"那些你咬緊牙關爬過的日子" 但因為中文這樣說很奇怪... 不過crawl的感覺還是比較強烈!

4  The treasure that hides behind your walls / 那些你藏在背後的寶藏

這邊簡單來說的就是"你藏在內心已久的祕密" Treasure/寶藏 是種意象 因為"你"把那些秘密藏在心中已久 所以歌手在此將它們稱為寶藏


 

這是一首很值得細細品嘗歌詞的歌! 大家不妨也看著英文歌詞 細細聆聽看看!

 

更多資訊:

西洋知音Facebook

西洋知音Youtube頻道

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    Piers 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()