那天去Six Flags時 在等著玩雲霄飛車 不小心從那邊的電視上聽到這首歌

就這麼愛上了...

 

很甜很甜的情歌 配上復古慵懶的曲風

兩種版本的MV大家都可以看看喔 Piers很喜歡第二個MV的拍攝方式 :)

 

能跟自己所愛的人一起變老 是世界上最幸福的事吧?

 

 


 

Matchbox Twenty - Overjoyed / 火柴盒20合唱團 - 過度歡愉(*=註解)

Feeling my hands start shaking
感覺到雙手開始顫抖

Hearing your voice I'm overjoyed
只聽到你的聲音 就讓我欣喜若狂

I'm sorry but i have no choice
我很抱歉 我無法控制1

You're only getting better
你只能慢慢去習慣

 

Maybe you have your reasons
或許你有你的理由

Maybe you're scared you'll be let down
或許你很害怕 但你會放下戒心的

Are you crying when there's no one around
當沒人在你周圍時 你在哭嗎?

Then maybe
那麼 或許

 

Maybe if you hold me baby
或許 你已奪走我的心

Let me come over
也讓我走進你的心裡吧

I will tell you secrets nobody knows
我會告訴你 關於我的秘密

I cannot overstate it
無法言喻

I will be overjoyed
因為我將會過度歡愉2

 

The smile on your face like summer
你的笑靨就像夏日一般

The way that your hand keeps touching mine
你的手不斷的碰觸著我的手

Let me be the one that make it right
讓我成為你的真命天子吧

And maybe
也許

 

Maybe let me hold you baby
也許讓我擁著你

Let me come over
讓我走進你的心裡吧

I will tell you secrets nobody knows
我會告訴你沒有人知道的秘密

I cannot overstate it
無法言喻

I will be overjoyed
因為我將會過度歡愉

 

And if you want, we'll share this life
如果你願意 我們可以共度餘生

Anytime you need a friend I'm gonna be by your side
當你需要人陪時 我都會在你身邊

When nobody understands you
當沒人了解你時

Well, I do
噢 你還有我

 

So maybe let me hold you baby
所以讓我擁著你吧

Let me come over
讓我走進你的心裡

I will tell you secrets God only knows
我會告訴你 只有上天才知道的祕密

I cannot overstate it
但這很難啟齒

I will be overjoyed
因為我將會過度歡愉

 

Baby Let me come over
寶貝 讓我走進你的心裡吧

I will tell you secrets nobody knows
我會告訴你沒人知道的秘密

I cannot overstate it
無法言喻

I will be overjoyed
因為我將會過度歡愉

Well, I will be overjoyed
噢 我將會欣喜若狂

Well, I will be overjoyed
噢 我將會過度歡愉


 

1  I'm sorry but i have no choice "我很抱歉 我沒有選擇(不去顫抖)" 說簡單一點就是 我無法控制自己不去顫抖

2  I cannot overstate it,  I will be overjoyed 這裡完整的意思是"因為我實在太開心了 沒有任何一種言語有辦法描述我心中的喜悅"


 

更多資訊:

西洋知音FB

西洋知音YouTube頻道

 


 

OS: 今天是Piers生日XD

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    Piers 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()